Windows9tr.Com içinde Arama

18 Temmuz 2013 Perşembe

Windows 8 Uygulamaları Otomatik Olarak SD Karta Kurma






Windows 8'de tablet ya da dizüstü bilgisayarınızdaki depolama alanı azalıyor ise başlangıç ekranı üzerinde kullandığınız uygulamaları SD karta (microSD) yüklemeniz mümkündür.Özellikle tablet bilgisayar kullananların sık yaşadığı bir sorun hafıza alanıdır.Bu şekilde hafıza alanından tasarruf yapabilirsiniz.



Sd Kartta Kurma



Programlar çoğu zaman yükleme için konum tercihini size bırakırlar.Yükleme konumunu kendiniz seçebilirsiniz.Ayırdığınız C, D, E, F vs. sürücülerine dilediğiniz programı kurabilirsiniz.Ama Windows 8 mağaza uygulamaları için bu söz konusu değildir.Mağaza uygulamaları otomatik olarak Program Files altında bulunan "WindowsApps" klasörüne kurulurlar.Sizin başka bir konuma kurulum yapmanıza izin vermez.Mağazadan indirdiğiniz uygulamaların varsayılan yükleme konumunu değiştirmek için yazıyı okumaya devam edin.





Windows 8 mağaza uygulamalarının varsayılan yükleme konumunu SD kart yapmak için aşağıdakileri adım adım uygulayın.


SD kart biçimlendirme


Adım 1: 


Table ya da dizüstü bilgisayarınız da kullanma üzere bir Sd kart (microSD) ayarlayın ve bunu yerleştirin.SD kartınız ne kadar büyük olursa sizin için o kadar iyi olur.Günümüzde çok büyük hafızaya sahip SD kartlar bulmak mümkün.Sd kartınızı kullanmadan önce biçimlendirmeniz gerekiyor.


SD kart biçimlendirme


Burada dikkat etmeniz gereken en önemli husus, biçimlendirmeyi yaparken dosya sistemi olarak "NTFS" biçimini kullanmanız gerektiğidir.





Adım 2: 


Yukarıda da belirttiğim gibi yükleme konumunu değiştirmemize sistem izin vermez.Bunun için kayıt defterinden yardım almamız gerekiyor.Yalnız kayıt defterindeki anahtar da yönetici yetkilerine sahip olmadan yani sahipliğini almadan değişiklik yapamayız."PackageRoot" girdisinden izin almamız gerekiyor.Bu yüzden kolay bir programdan yardım almanızı sağlayalım.Aslında 3. parti bir program kullanmadan da sahipliğini alabiliriz ama bu vakit kaybı olur.O yüzden buradan "RegOwnershipEx" adlı programı indirin ve çalıştırın.


RegOwnershipEx


Adım 3: "RegOwnershipEx" adlı programı çalıştırın ve aşağıdaki kayıt defteri yolunu "Select the registry key" yazan kutucuğa ekleyin ve "Take ovnership" deyin.Anahtarın açıldığını göreceksiniz.





"HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\appx"


Varsayılan Yükleme Yeri


Adım 4: 


"Win + X" tuşuna basarak çalıştır kutucuğunu açın.Çalıştır kutucuğuna "Regedit" yazın.Kayıt defterinde yukarıda yazdığımız konuma gidin."Appx" klasörünün altındaki "PackageRoot" girdisini açın.


Varsayılan Yükleme Yeri


Varsayılan yükleme konumunun "C:\Program Files\WindowsApps" olduğunu göreceksiniz.Bu konumu SD karta aktarmak için değer verisi yerine SD kartınızın konumunu girin.


Varsayılan Yükleme Yeri


Örneğin "G:\WindowsApps".Daha sonra SD kart içinde boş bir "WindowsApps" klasörü oluşturun.Buradan sonra tek yapmanız gereken şey sisteminizi yeniden başlatmaktır.Artık mağazadan indirdiğiniz başlangıç ekranı üzerinde bulunan uygulamaların varsayılan yükleme konumu SD kart olacaktır.Yazıya çok emek verdim.Bir teşekkürü esirgemeyin.Özellikle tablet kullananlar için ilaç gibi geleceğini düşünüyorum bu yazının.İyi bloglar.









Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

< >
back to top